Thursday, July 9, 2009

今天我问了自己好多的问题, 我问自己说:“我到底喜欢数学吗?如果喜欢,那喜欢的程度会到哪里?那华文呢?我喜欢华文吗?我有没有能力拿华文这一科?我到底适不适合呢?华文有前途吗?我的生命是被”前“或”钱“主宰呢?我会不会很冲动做这个决定?我是不是疯了啊?。。。。。。

这些问题在我的大脑里徘徊了许久,应该说久久都无法离去,在重复性地去思考,最后的结果只有一个字能形容~烦。又想起林晓培的歌《烦》,脑袋开始不停地哼了起来,突然觉得自己像是无头苍蝇在猛撞墙壁,同时间拿着麦克风喊:”我好烦啊啊啊啊~~~~“。一个决定真的那么难做吗?人生的决定,前途的决定,到底是主宰在谁的手上?我,父母亲,还是男朋友?我快要疯了,真的要疯了。。。。。。

有种透不过气来的感觉,内心似乎被莫名的气压给镇住了,愈动愈痛,好郁闷哦。为什么总是在做决定的时候那么多阻碍。。。。

5 comments:

shinigami_tianshi said...

no matter what is your choice, i will support you. Just tell me your final decision ya!

Dorae-ong said...

Life is short, so do what you like.

I think it is hard to make a decision because we always thought that once we make a decision, it is immutable.

But plans can change, it have to, because most of the time, we don't know what we really want. You have to give it a try before any conclusion can be made.

So be flexible, do the things that you like at this moment. Give it a try, we will all support you.

Advice from your xue zhang :)

cuti said...

bi, just maybe i was wrong...after a deep think, i think you should follow what you want in ur life...just study what you want...i will always suport you!!cheers...like what you support me..!
thanks because appear in my life and gv me a great time!

I love U foReveR

weehrs said...

thanks for you all, I am so lucky that I have you all around.Feel so blessed. Thank you very very much. Now I should know where I want to head.haha

Unknown said...

每一个人都会选择不同道路的权利。有人只肯走笔直的康庄大道;有人不在乎路途崎岖,只在乎风景独特。

有人只走自己喜欢的路。
没有对错,只有欢喜与否、满足与否。
“做好充分的准备”,开心出发!